Assalamualaikum.!!

Assalamualaikum.!!

Monday, August 30, 2010

Hari yg menCERIAkan dan Majlis Khatam Al-Quran

kemarin tidoq pkul 2.00 pagi. dok buat nota sejarah, nota yg diberi msa 2 bulan nk bwt diMAMPATkan jdi 2 minggu. jenoh nk tulis, tpy org kata berkat keikhalasan nk tulis tu an, jdi senang ja, haha. nak abih dh nota tuu. "ALHAMDULILLAH"..

msa bngun sahur pgi tdi, mlelong ja jln. nk p cri roti pon terhuyung-hayang. haddoiiii.. lpas sahur p tdoq blik, bajet nk bngun 0620, tengok2 p bngun pkui 0650. punya kalut mndi. lpas abih selesai perkara tu, time to go to schoollah..

kt kolah ada assembly dan psai MERDEKA tu, ckg bca utusan Raja. borink kowt.. pastu smpai time yg mngembirakan, bleh nyanyi lagu patriotik dh.. yg syok nya. aku men hentam ja nyanyi, lirik ikot suka aty. hehe.. pastu msa nyanyi lagu apa ntah.. aku syok sorang2 p nyanyi lirik akhir tpy msa tu dok tengah2 g.. mlu kowt.. pastu syaz-one plk nyanyi slp.. nyanyi ikot dan ja.. mmg x tahan la msa tu, gelak gila2. dh la kmi dok kt bhagian ckg2 duduk msa perhimpunan(sja nk bwt semak)..

geng ni yg dok nyanyi plik2 tuu.. kecuali wan laa..










abih semua tu.. msuk klas blik laa. PMP mcm besa blik, dan tba2 jdi lembik msa blajaq, besa rr pastu bg alasan "kmi posa ckg, sbb tu x larat".. alasan x boleh pergi. haha..

smpai kt umah, trus buka tv nk tengok 'Mythbuster'.. xdan nk tengok skerat, tdoq smpai pkui 1600.. truih cabut nk p mandi sbb pkui 1700 nk kena p kolah ada majlis buka posa.. msa nk p kolah, dok terpkiaq nk pkai jubah or bju melayu.. fkiran dh buntu, pkai t-shirt n truih bwk dua2 skali p kolah..

smpai umah nadiaq, tengok xdak spa pown.. tunggu kt 'bus stop'.. pastu nmpak wan dengan t-shirt nya.. senang nya dlm hati dpt tengok ada org pkai bju t mcm aku.. msa kt umah nadiaq, wan tukaq pkai bju melayu, rhimi pown pkai baju melayu.. aku pown nk pkai bju melayu laa, tpy apakan daya, butang bju melayu xbwk.. terpaksa pkai jubah.. aku dok rsa pelik ja, pastu rhimi kata pkai jerr laa.... aku sqelum jerr la jubah tu.. nadiaq pakai bju melayu tpy yg bwh tu kain plekat, 'steady ja.. aku pown dengan hati yg kembali yakin.. melangkah menuju kolah..

kt surau kolah, budak pompuan below form 3 tengok pelik jaa.. segan gila nk msuk surau.. abih Khatam Al-Quran, dpt duit raye ooo, 5 inggit oo, jngan jelez.. haha.. nadiaq bwt terok boleh, dy x ikot turn. dy belah p dlu.. apa la.. ish3.. lpas dpt duit aye, p bertenggek kt tepi padang,








menggila bersama.. haha

msa dok syok2, mak cik kantin panggei sruh tlong angkat nsik.. tpy aku angkat 10 pinggan ja pastu cabut p tandas.. abih p tandas, bwt gila kt wakaf plk.. tpy yg ni elok skit "brdakwah smbil bergembira"(mentang2 pkai jubah). huhu.. pastu truih p kantin, nk menjamu mata dengan lauk-pauk..


















tengok sedap ja.. msa dok tengok lauk.. pic time la.. x taw nk bwt pa, ckp bnyak pown x guna..hehe




mata kodeng a.k.a fikri steam ja.. haha... besa rr..

yg pling syok skali, bila nmpak kerol ja.. mst perkataan ni kluaq "Eh Eh EH, Kerolll".. haha. sja syok2... dy maw tengok x tengok ja.. hihi..

dh smpai msa bukak posa.. aku la yg mendahului boh lauk sbb lauk dekat ngan aku ja.. haha.. mkn ayam goreng, daging cicah ayaq asam, gulai daging, n pencuci mulut yg lain... perrrggghhhh.. sdap siottttt...

dh abih mkn p smayang plk.. msa blik, AKU,NADIAQ,WAN p angkat moto azzra.. haha.. sja nk bg org mqah.. tpy azzra x dan nk tengok moto dy pown sbb aku bg ayat kt dy truih dy bg kunci moto kt aku.... hehe.. dpt kunci moto.. ahhhhh, apa g ronda time rrrr... aku ngan nadiaq pusing tmn suria, gear moto azzra bengong, mcm pa g(aku yg x reti nak change gear).. nadiaq kata klau amik lesen, mst x pass.. haha.. slalu dok bwk moto auto.. nsib bek azzra sweettt.. dy x mqah pown kmi.. hihi..

bila dh berlalu semua tuuu.. smua org pkat blik abih.. tinggai aku ngan kodeng jaa.. tu pown dy dh nk blik.. tpy Allah tlong daku, Ustazah Ruhaya dok tunggu kt kolah.. aku x leyh nk blik g sbb pak aku dok kt aloq staq.. ustazah sruh blik ngan dy.. fuuuhhh,, slamat.. ustazah dok pning nk antaq aku.. mula2 aku sruh antaq kt umah tpy bla dengaq ustazah nk lalu jln lbh dekat, truih aku tukaq fikiran, aku sruh antaq kt tepi jln, aku jln kaki.. org kata klau jln kerana Allah, x terasa penat pown.. hehe..

skarang dh ada d'rumah, sdang menaip blog nih.. pkui 0008.. 31 Ogos 2010.. aku rasa x lmbt g kowt nk ucap SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YG KE-53... semoga kita aman dan damai selama-lamanya.. Aminnn..

setakat nih dri sya Shaikh Norman Hakimi, untuk blogspot..
byezzz , Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment